Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen vaste- en vrije dienstverlening?

Vaste dienstverlening is de dienstverlening die standaard aan alle bewoners wordt aangeboden. U kan hier dus niet voor ‘kiezen’. Deze diensten omvatten o.a. de permanente aanwezigheid van zorg voor het geval u een noodoproep doet, het onderhoud van de gemeenschappelijke delen, de aanwezigheid van iemand aan het onthaal, boodschappendienst (bij voldoende interesse), …enz. Voor wat betreft de vrije dienstverlening heeft u de vrije keuze hier al dan niet beroep op te doen. Deze diensten omvatten o.a., poetshulp in uw flat, deelname aan een activiteit, de klusjesdienst, de kapper, vervoer, strijkcentrale,…

Door wie gebeurt het onderhoud?

Alle gemeenschappelijke delen worden regelmatig door de SR onderhouden.
De eigen serviceflat wordt ofwel door de bewoner zelf onderhouden ofwel kan hij/zij hiervoor beroep doen op facultatief, tegen betaling, aangeboden diensten. Het is tevens perfect mogelijk dat uw vroegere huishoudelijke hulp, via dienstencheques, bij u verder komt poetsen.

Kan ik ook ‘s nachts gebruik maken van het oproepsysteem?

Ja er is een oproepsysteem voorzien voor medische of verpleegkundige noodhulp, waar u ook ’s nachts gebruik van kan maken (24/24, 7/7).

Wie doet de kleine klusjes?

Indien het zaken zijn die te maken hebben met het functioneren van uw appartement, horen die bij de vaste dienstverlening. Indien het kleine herstellingen zijn, of zaken specifiek voor u, zijn deze betalend via de vrije dienstverlening.

Wat als we later meer zorg nodig hebben?

U kan hiervoor beroep doen op de woonassistent die u hierbij zal helpen.

Hoe groot zijn de appartementen?

De appartementen hebben verschillende oppervlaktes gaande van 62m² tot 140m² .

Is het gebouw ’s nachts toegankelijk?

De buitendeuren zijn altijd op slot , wat u niet belet om bezoek te ontvangen of uit te gaan. Aan bewoners, bezoekers en personeel wordt gevraagd om ervoor te zorgen dat de rust tussen 22.00u en 7.30u gewaarborgd is.

Kan ik op ieder moment de appartementen komen bekijken?

Onze residentie is een open huis, waar u steeds welkom bent. Indien u graag wat meer uitleg of een rondleiding wenst kan dit. We vragen u echter even een afspraak te maken met de dagelijkse verantwoordelijke   Marianne Neirynck op het telefoonnummer: 0496 / 69 20 17

Mag ik kiezen of ik op mijn kamer eet of in het restaurant?

We raden u alleszins aan maximaal te genieten van het sociale contact die de maaltijden u bieden. We doen er daarom alles aan om deze momenten zo gezellig mogelijk te maken, zoals knusse vierpersoonstafels. Tegelijk hechten we veel belang aan uw persoonlijke vrijheid: wilt u om gelijk welke reden liever in uw kamer eten, dan respecteren we uw keuze.

Worden de appartementen verhuurd of verkocht?

De appartementen zijn enkel te huur.